Deklaracja dostępności I Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicza w Płońsku
I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Płońsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej I Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicza w Płońsku.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
Informacje dodatkowe – strona posiada:
Narzędzie ułatwień dostępu (widoczny na górze strony) a w nim:
podwyższony kontrast
możliwość powiększenia liter
podkreślone linki
skala szarości
negatywny kontrast
czytelna czcionka
jasne tło
Wyszukiwarkę, która ułatwia szybkie odnalezienie informacji.
Ma stonowane kolory bez jaskrawych wyróżników dzięki czemu materiały opublikowane na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 2020-10-05
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2022-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Zespół ds. dostępności.
E-mail: admin@loplonsk.pl
Telefon: 236622145
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicza w Płońsku
Zasady wejścia na teren I Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicza w Płońsku w towarzystwie psa asystującego.
Do I Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicza w Płońsku mogą wejść osoby z psem asystującym
Warunkiem skorzystania z tego uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż z umieszczonym w widocznym miejscu napisem „Pies asystujący” oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Certyfikat potwierdzający status psa asystującego wydaje uprawniony do tego podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, wpisany do prowadzonego przez Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych rejestru podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów.
Wchodząc na teren I Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicza w Płońsku z psem asystującym należy zgłosić jego obecność w dyżurce na parterze budynku. Jeżeli zaistnieje taka potrzeba do pomocy zostanie oddelegowany pracownik szkoły.
Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
Uprawnienie powyższe nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Po zakończeniu wizyty, lub jeśli będzie taka potrzeba pracownik szkoły pomoże wyjść z budynku.
Dla własnego komfortu można uprzedzić szkołę telefonicznie lub mailowo o swojej wizycie.
Budynek szkolny posiada 3 kondygnacje naziemne i piwnicę. Wejście do szkoły (poziom 0) jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych,
Wewnątrz szkoły dostępny jest podnośnik umożliwiający przetransportowanie osób wraz z wózkiem na piętro do czytelni, biblioteki na trybuny.
W budynku nie ma windy.
Szerokie korytarze umożliwiają przemieszczanie się na wózkach.
W pobliżu szkoły na terenie parkingu (za MCK) są wydzielone miejsca postojowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
W szkole dostępna jest toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Płońsku Precious Lite theme by Flythemes
Obowiązek informacyjny w związku z przetwarzaniem danych osobowych w I LO im. Henryka Sienkiewicza w Płońsku
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Płońsku(dalej: „ADMINISTRATOR”), z siedzibą: ul. Płocka 56, 09-100 Płońsk. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Płocka 56, 09100 Płońsk lub drogą e-mailową pod adresem: dyrekcja@loplonsk.pl.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Ewelinę Losz, z którym można się skontaktować pod adresem mailowym: kancelaria@legallex.pl.
Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a), e) oraz art. 9 ust. 2 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, ustawy z 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, ustawy dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości i ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny a także rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowych warunków przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego i egzaminu maturalnego.
Przetwarzanie odbywa się w związku z realizacją celów dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły, w celu kontaktu z opiekunami prawnymi, obowiązków pracodawcy, współpracy z innymi urzędami oraz organami kontrolnymi, a także udziału w konkursach, olimpiadach, zawodach, imprezach, wycieczkach, publikacji na stronie internetowej, portalach społecznościowych, przekazywania do mediów, publikowania danych na terenie szkoły (m.in. na tablicach informacyjnych, w klasach), udziału w egzaminach.
Dane osobowe nie pochodzą od stron trzecich.
Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Administrator będzie przekazywał dane osobowe innym podmiotom, tylko na podstawie przepisów prawa oraz umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, w tym: w zakresie obsługi informatycznej, prawnej, księgowej, ochrony osób i mienia a także organom ścigania, kontrolnym, organom systemu ubezpieczeń społecznych, NFZ, samorządowi gminnemu, powiatowemu i instytucjom oświatowym oraz osobom upoważnionym przez opiekunów prawnych.
Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora do 50 lat od zakończenia realizacji zadania publicznego oraz do 10 lat od ustania stosunku pracy na mocy przepisów prawa pracy, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dane, których nie ma obowiązku przechowywać, będą niszczone niezwłocznie po zakończeniu roku szkolnego.
Osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz o prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
Skargę na działania Administratora można wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych wynikających z przepisu prawa jest wymogiem ustawowym, koniecznym do wykonania obowiązków Administratora. Niepodanie tych danych spowoduje wszczęcie procedury administracyjnej przymusu wykonania obowiązku szkolnego. Podanie danych osobowych jest wymogiem do wykonania obowiązków pracodawcy. Ich nie podanie spowoduje brak możliwości nawiązania współpracy.
Dane osobowe będą przetwarzane częściowo w sposób zautomatyzowany jedynie w przypadku analizy wyników egzaminu, natomiast nie będą one profilowane.
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.